Fashion, Menswear, News
Leave a comment

DOCKERS FALL/WINTER 15/16

Vestibilità, funzionalità e fit sono il focus centrale della nuova collezione F/W 2015 di Dockers, il brand che ha passato gli ultimi trent’anni a reinventare tessuti e caratteristiche dei prodotti casual, quest’anno si è concentrato su un assortimento di total-look per una vita ‘On-The-Go’. 

 

Fit and functionality are the central focus of the new F/W 2015 Dockers collection, the brand that has spent the last thirty years to reinvent materials and product features casual, this year is focused on an assortment of total look for a life ‘On-The-Go’. 

 

 

 

 

 

 

Questa stagione Dockers ha deciso di incentrarsi sui pantaloni, rivisitando il classico Alpha Khaki, che è stato reso più stretch, e creando il nuovo fit X-tra Slim, con una gamba carotata e una vita più bassa in maniera da rendere immediatamente la silhouette più slanciata e atletica.

 

Dockers this season has decided to focus on his pants, revisiting the classic Alpha Khaki, who was made more stretch, and creating the new X-tra Slim fit, with a cored leg and a lower waist, that instantly make the silhouette more slender and athletic. 

 

 

 

 

 

 

La parola chiave di questa collezione è versatilità, infatti Dockers ha provveduto a realizzare dei pezzi facilmente abbinabili tra loro per ogni tipo di occasione, in maniera da combinare più stili e offrire ai ragazzi la possibilità di avere più outfit nell’armadio con pochi capi. Inoltre l’offerta di tessuti è disponibile in un vasto assortimento di stampe, righe e quadri.

 

The key word in this collection is ‘versatility’, in fact Dockers took steps to realize the pieces easily combined with each other for all kinds of occasions, for combine different styles and offer the opportunity to have more outfits in the closet with few pieces. Besides the offer of fabrics it is available in a wide assortment of prints, stripes and checks.

 

 

 

 

 

Author: Serena Scozzafava

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *